Podchody pod praktyczny

dodano: 19.06.2012 - 16:02

 

Egzamin praktyczny w formie, jaką znamy obowiązuje od czerwca 1992 roku. To wtedy do samochodów egzaminacyjnych trafił zero-jedynkowy system oceniania kandydatów na kierowców. Teraz Krajowe Stowarzyszenie Egzaminatorów chce to zmienić.

Arkusz przebiegu egzaminu składa się z dwóch zasadniczych części: plac manewrowy i ruch drogowy. W wymienionych działach znajduje się szereg zadań egzaminacyjnych, które należy wykonać. Nie wszystko jednak musi być wykonane, zresztą nie wszystkich miastach, w których jest WORD da radę wykonać wszystkie zadania (przejazd przez skrzyżowania wielopoziomowe).

W opinii wielu specjalistów egzamin praktyczny w Polsce jest na tyle rygorystyczny, że aby go zdać, kandydat na kierowcę musi naprawdę bardzo dobrze (nieporównywalnie lepiej niż w innych krajach radzić sobie za kierownicą). Niestety, nie przekłada się to na jakość bezpieczeństwa na naszych drogach. Rygory obowiązują od 20 lat, ale zauważalna w tym czasie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego wzięła się niekoniecznie z tego powodu. Wątpliwości budzi fakt, że wśród sprawców wypadków nieprzerwanie od lat dominują młodzi kierowcy.

 

 

Więcej na ten temat w czerwcowym numerze Strefy Jazdy.